Crown Shaving Co.
Als jonge jongen bracht Dino Caracciolo de zaterdagen door in de kapperszaak van zijn vader, Mike en Armando, die in 1965 zijn deuren opende. Dino veegde knipsels op en haalde koffie voor klanten, allemaal in de hoop wat kleingeld te verdienen voor een rondje flipperen in de poolzaal naast de deur. Het duurde tot 1986 voordat de 18-jarige Dino zou afstuderen aan de kappersschool in Toronto en trots zou toetreden tot het familiebedrijf.
Na jaren achter de stoel te hebben gewerkt als barbier, begon Dino plotseling een aantal slechte reacties te zien op de verzorgingsproducten die hij dagelijks gebruikte. Gebruikelijke producten zoals shampoo, stylingcrèmes, haartonics en scheercrèmes.
Hij merkte iets op in deze producten: hun ingrediënten. Ze hadden allemaal een hoog alcoholgehalte, evenals kunstmatige kleurstoffen, parabenen en sulfaten, waarvan de laatste een slechte reputatie heeft voor het irriteren van de gevoelige huid.
Dino heeft zelf een gevoelige huid, vandaar zijn negatieve reactie op de producten die hij zou gebruiken. De man realiseerde zich dat er behoefte was aan een gezonder alternatief, rolde zijn mouwen op en ging aan het werk, om uiteindelijk zijn eigen scheercrèmes te maken met eersteklas ingrediënten die hij zelf had ingekocht. Voordat hij het wist, had Dino een ambachtelijk merk van verzorgingsproducten gecreëerd voor veeleisende klanten en barbers die wisten weg te blijven van de goedkope spullen. En na jarenlang te hebben gezocht naar de beste ingrediënten, ze te testen en het ene product na het andere te produceren in enkele van de beste cosmetische laboratoria die er zijn, zo werd Crown Shaving Co. geboren.
De ultieme beard wash met zachte formule helpt tegen een jeukende en schilferende baard.
De ultieme beard wash met...
De Crown Shaving Co. Grooming Spray is een all-in-one haarspray zoals gebruikt wordt bij de barbier.
De Crown Shaving Co. Groo...
geïnspireerd door the bekende barber Farzad van Farzad's barbershop in Vancouver B.C.
Farzad is een meester van het m...
geïnspireerd door the be...
Natuurlijk zwijnenhaar is het beste om het product door je baard te verdelen, het zacht, glanzend en vooral geconditione...
Natuurlijk zwijnenhaar is...
Crown Shaving Co. dubbelzijdige baardkam wordt geleverd met een handgemaakte, leren zakhoes om eenvoudig op te bergen. D...
Crown Shaving Co. dubbelz...
De geur doet je denken aan sappige citrus en ananas. Het heeft een zoete Caribische geur, in combinatie met de kleur doe...
De geur doet je denken aa...
Perfect voor de mannen met een gevoelige huid.
Perfect voor de mannen me...
Onze deluxe lichaamsreiniger is vrij van sulfaten en parabenen en doet ook dienst als haarwas, waardoor douches aanzienl...
Onze deluxe lichaamsreini...
Onze deluxe lichaamsreiniger is vrij van sulfaten en parabenen en doet ook dienst als haarwas, waardoor douches aanzienl...
Onze deluxe lichaamsreini...
Overige categorieën in Merken
Crown Shaving Co.
Als jonge jongen bracht Dino Caracciolo de zaterdagen door in de kapperszaak van zijn vader, Mike en Armando, die in 1965 zijn deuren opende. Dino veegde knipsels op en haalde koffie voor klanten, allemaal in de hoop wat kleingeld te verdienen voor een rondje flipperen in de poolzaal naast de deur. Het duurde tot 1986 voordat de 18-jarige Dino zou afstuderen aan de kappersschool in Toronto en trots zou toetreden tot het familiebedrijf.
Na jaren achter de stoel te hebben gewerkt als barbier, begon Dino plotseling een aantal slechte reacties te zien op de verzorgingsproducten die hij dagelijks gebruikte. Gebruikelijke producten zoals shampoo, stylingcrèmes, haartonics en scheercrèmes.
Hij merkte iets op in deze producten: hun ingrediënten. Ze hadden allemaal een hoog alcoholgehalte, evenals kunstmatige kleurstoffen, parabenen en sulfaten, waarvan de laatste een slechte reputatie heeft voor het irriteren van de gevoelige huid.
Dino heeft zelf een gevoelige huid, vandaar zijn negatieve reactie op de producten die hij zou gebruiken. De man realiseerde zich dat er behoefte was aan een gezonder alternatief, rolde zijn mouwen op en ging aan het werk, om uiteindelijk zijn eigen scheercrèmes te maken met eersteklas ingrediënten die hij zelf had ingekocht. Voordat hij het wist, had Dino een ambachtelijk merk van verzorgingsproducten gecreëerd voor veeleisende klanten en barbers die wisten weg te blijven van de goedkope spullen. En na jarenlang te hebben gezocht naar de beste ingrediënten, ze te testen en het ene product na het andere te produceren in enkele van de beste cosmetische laboratoria die er zijn, zo werd Crown Shaving Co. geboren.