Crown Shaving Co.
Als jonge jongen bracht Dino Caracciolo de zaterdagen door in de kapperszaak van zijn vader, Mike en Armando, die in 1965 zijn deuren opende. Dino veegde knipsels op en haalde koffie voor klanten, allemaal in de hoop wat kleingeld te verdienen voor een rondje flipperen in de poolzaal naast de deur. Het duurde tot 1986 voordat de 18-jarige Dino zou afstuderen aan de kappersschool in Toronto en trots zou toetreden tot het familiebedrijf.
Na jaren achter de stoel te hebben gewerkt als barbier, begon Dino plotseling een aantal slechte reacties te zien op de verzorgingsproducten die hij dagelijks gebruikte. Gebruikelijke producten zoals shampoo, stylingcrèmes, haartonics en scheercrèmes.
Hij merkte iets op in deze producten: hun ingrediënten. Ze hadden allemaal een hoog alcoholgehalte, evenals kunstmatige kleurstoffen, parabenen en sulfaten, waarvan de laatste een slechte reputatie heeft voor het irriteren van de gevoelige huid.
Dino heeft zelf een gevoelige huid, vandaar zijn negatieve reactie op de producten die hij zou gebruiken. De man realiseerde zich dat er behoefte was aan een gezonder alternatief, rolde zijn mouwen op en ging aan het werk, om uiteindelijk zijn eigen scheercrèmes te maken met eersteklas ingrediënten die hij zelf had ingekocht. Voordat hij het wist, had Dino een ambachtelijk merk van verzorgingsproducten gecreëerd voor veeleisende klanten en barbers die wisten weg te blijven van de goedkope spullen. En na jarenlang te hebben gezocht naar de beste ingrediënten, ze te testen en het ene product na het andere te produceren in enkele van de beste cosmetische laboratoria die er zijn, zo werd Crown Shaving Co. geboren.
Crown Shaving Hair Pomade is een traditionele pomade op waterbasis met een sterke hold en een medium shine.
Crown Shaving Hair Pomade...
Het product voor een nieuw gescheerd gezicht.
Een niet vettige lichte lotion die de huid direct kalmeert en verzorgd.
Het product voor een nieu...
Wil je een Slick-back of een scheiding met deze hippie killer kan het allebei.
Wil je een Slick-back of ...
Je favoriete schuimmaker is nu gemaakt met de fijnste haren, om nog maar te zwijgen van de zachtste synthetische haren.
Je favoriete schuimmaker ...
Crown Shaving Co. Structure Matte Clay is een caste met een medium tot sterke hold en heeft een matte finish.
Crown Shaving Co. Structu...
Crown Shaving Co. Structure Styling Paste is een paste met een medium tot sterke hold en heeft een natuurlijke finish.
Crown Shaving Co. Structu...
Dit product is perfect om de baard te verzachten en het verfrist het baardhaar.
Dit product is perfect om...
Geïnspireerd door meesterbarbier Farzad, dit product heeft ook een toevoeging van tabacco.
120 ml.
Geïnspireerd door meeste...
After shave tonic met toegevoegde tabacco, leer, bay rum en barbers talk.
Het echte barbershop gevoel.
After shave tonic met toe...
Een rijke creme met de beste ingrediënten.
Met de geur van eucalyptus en munt.
Deze shaving creme voelt comfortabel...
Een rijke creme met de be...
Overige categorieën in Merken
Crown Shaving Co.
Als jonge jongen bracht Dino Caracciolo de zaterdagen door in de kapperszaak van zijn vader, Mike en Armando, die in 1965 zijn deuren opende. Dino veegde knipsels op en haalde koffie voor klanten, allemaal in de hoop wat kleingeld te verdienen voor een rondje flipperen in de poolzaal naast de deur. Het duurde tot 1986 voordat de 18-jarige Dino zou afstuderen aan de kappersschool in Toronto en trots zou toetreden tot het familiebedrijf.
Na jaren achter de stoel te hebben gewerkt als barbier, begon Dino plotseling een aantal slechte reacties te zien op de verzorgingsproducten die hij dagelijks gebruikte. Gebruikelijke producten zoals shampoo, stylingcrèmes, haartonics en scheercrèmes.
Hij merkte iets op in deze producten: hun ingrediënten. Ze hadden allemaal een hoog alcoholgehalte, evenals kunstmatige kleurstoffen, parabenen en sulfaten, waarvan de laatste een slechte reputatie heeft voor het irriteren van de gevoelige huid.
Dino heeft zelf een gevoelige huid, vandaar zijn negatieve reactie op de producten die hij zou gebruiken. De man realiseerde zich dat er behoefte was aan een gezonder alternatief, rolde zijn mouwen op en ging aan het werk, om uiteindelijk zijn eigen scheercrèmes te maken met eersteklas ingrediënten die hij zelf had ingekocht. Voordat hij het wist, had Dino een ambachtelijk merk van verzorgingsproducten gecreëerd voor veeleisende klanten en barbers die wisten weg te blijven van de goedkope spullen. En na jarenlang te hebben gezocht naar de beste ingrediënten, ze te testen en het ene product na het andere te produceren in enkele van de beste cosmetische laboratoria die er zijn, zo werd Crown Shaving Co. geboren.